Обсяг диктанту по класах:
Клас Кількість
слів в
тексті
5-й 90-100
6-й 100-110
7-й 110-120
8-й 120-140
9-й 140-160
10-й 170-180
11-й 180-190
П р и м і т к а. У визначенні кількості слів у
диктанті враховують як
самостійні, так і службові слова.
Для контрольних диктантів використовуються тексти, в
яких кожне з
Обсяг письмового твору,
складеного учнем, орієнтовно визначається так:
Клас Кількість
сторінок
5-й 0,5-1,0
6-й 1,0-1,5
7-й 1,5-2,0
8-й 2,0-2,5
9-й 2,5-3,0
10-й 3,0-3,5
11-й 3,5-4,0
ВИДИ
ПОМИЛОК У ПИСЬМОВІЙ РОБОТІ
|
|
З (змістові)
|
Не розкрито тему переказуваного
тексту. Нечітко передано головну думку тексту. Додано щось зайве. Про щось
сказано недостатньо. Порушено послідовність викладу.
|
Л (лексичні)
|
Слово вжите в невластивому йому значенні.
Невиправдано повторюється слово або спільнокореневі слова. Вжите російське
слово замість українського. Вжите зайве слово.
|
Г (граматичні)
|
Ужите неправильно утворене слово.
Використане перекручене або спотворене слово. Слова неправильно поєднані між
собою. Неправильно побудоване речення.
|
І (орфографічні)
|
Слово записане з порушенням правил
щодо написання літер, які позначають ненаголошені голосні звуки, приголосні
звуки, що уподібнюються, неправильно вжито м»який знак або апостроф і т.ін.
|
V (пунктуаційні)
|
Неправильно розставлені розділові
знаки.
|
Критерії оцінювання
письмових робіт (творів
та переказів)
Рівні
|
Бали
|
Помилки
за зміст (З)
|
Грамотність
|
|
І + V
|
Л + Г +
Ст.
|
|||
І
|
1
|
Окремі речення
|
15 — 16, >
|
9 — 10
|
|
2
|
Окремі
фрагменти
|
13 — 14
|
|
|
3
|
Менше
½ норми
|
11 — 12
|
|
ІІ
|
4
|
7
|
9 — 10
|
7 — 8
|
|
5
|
6
|
7 — 8
|
|
|
6
|
5
|
5 — 6
|
|
ІІІ
|
7
|
4
|
4
|
5 — 6
|
|
8
|
3
|
3
|
|
|
9
|
2
|
1 + 1 (негр.)
|
|
ІV
|
10
|
1
|
1
|
3
|
|
11
|
—
|
1 (негр.)
|
2
|
|
12
|
—
|
—
|
1
|
Негрубі помилки,
повторювані й однотипні.
У підрахунку
помилок:
2
негрубі вважати
за одну помилку;
повторювані
— за одну;
однотипні
— на одне правило,
але в різних
словах — різні помилки;
5
виправлень —
1 помилка.
План
— не враховується.
Для творів.
Якщо обсяг твору
значно перевищує середній,
то + 1 бал
(або — 1 бал).
|
Оцінюючи письмові
роботи (перекази, твори),
враховують наявність:
1)
орфографічних та
пунктуаційних помилок, які
підраховуються сумарно, без
диференціації (перша позиція);
2)
лексичних,
граматичних і стилістичних
помилок (друга позиція).
Загальну оцінку
за мовне оформлення
(МО) виводять таким
чином:
до бала
за орфографію та
пунктуацію додають бал,
якого заслуговує робота
за
кількістю лексичних,
граматичних і стилістичних
помилок, одержана сума
ділиться на 2:
МО —
3 —
5 : 8 б. (8 + 8): 2 = 8 б.
І +V Л+Г+Ст.
Під час
виведення єдиної оцінки
за письмову роботу
до кількості балів,
набраних за зміст
переказу чи твору,
додається кількість балів
за мовне оформлення
і їхня сума
ділиться на 2:
З
— 2: 9 б. МО — 4 + 6: 7 б. (9+7): 2 = 8 б.
При цьому
якщо частка не
є цілим числом,
вона закруглюється в бік більшого
числа.
Остаточний вигляд запису: З — 2 : 9 б. МО — 3 — 5 : 8 б. 9 б.
Немає коментарів:
Дописати коментар